Instrukcja obsługi witryny BIP Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim

Szanowni Państwo!

Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim składa się z trzech głównych części:

  • części nagłówkowej - górna część serwisu,
  • menu przedmiotowego - lewa część serwisu,
  • części głównej - pole publikacji treści.

Część nagłówkowa zawiera:

  • logo Biuletynu Informacji Publicznej - pod logotypem BIP umieszczono link do strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej,
  • herb powiatu janowskiego - pod herbem powiatu link do strony domowej powiatu janowskiego,
  • logo urzędu pracy - pod logotypem urzędu pracy umieszczono link do serwisu PUP Janów Lubelski,
  • szacunkowy licznik gości online,
  • moduł wyszukujący - pozwala na wyszukiwanie danej informacji wśród publikacji biuletynu, wyniki wyszukiwania są podzielone na strony ekranowe po 10 rezultatów,
  • menu pomocnicze w skład którego wchodzą:
    • Statystyki Strony - statystyki oglądalności witryny BIP, zestawienia miesięczne, dzienne i godzinowe,
    • Redakcja BIP - informacje o osobach publikujących treści oraz zarządzających witryną,
    • Globalny Rejestr Zmian - rejestr zmian treści biuletynu z wyszczególnieniem: daty zmiany, autora zmiany, rodzaju zdarzenia oraz dokumentu zmiany,
    • Pomoc - instrukcja obsługi biuletynu.

Menu przedmiotowe umiejscowione po stronie lewej serwisu podzielone jest na bloki, które zawierają odpowiednie kategorie tematyczne. Wybór danej kategorii poprzez klikniecie myszką w jej nazwę, spowoduje wyświetlenie danej informacji w polu publikacji treści. Jeżeli dana kategoria zawiera więcej niż jedną publikację zostaną wyświetlone zajawki tych publikacji uszeregowane według daty zamieszczenia. Wybierając akcję czytaj więcej w danej zajawce, w polu publikacji treści zostanie wyświetlona pełna treść artykułu.

Pole publikacji treści zawiera:

  • nazwę danej kategorii tematycznej,
  • tytuł danej publikacji,
  • treść informacji,
  • stopkę informacyjną w skład której wchodzą:
    • akcje: wstecz (ułatwia nawigację na stronie), drukuj (pozwala wydrukować dana informację), rejestr zmian danej informacji (wyświetla historię zmian tylko tej danej informacji),
    • informacje: data i osoba, która wytworzyła daną informację, dokładny czas i osoba, która zamieściła informację, dokładny czas i osoba która ostatnia zmodyfikowała daną informację, ilość wyświetleń danej publikacji.

Ponadto moduły takie jak: Globalny Rejestr Zamian, Ogłoszenia przetargowe oraz Udzielone zamówienia publiczne ze względu na swoją specyfikę posiadają własne moduły wyszukujące ułatwiające przeglądanie tych specyficznych informacji.

Niektóre informacje publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej mogą być w formie załączonych plików (np.: .doc, .xls, .pdf, .jpg i inne). Informacje o rozszerzeniu danego pliku umieszczona jest zwykle na końcu danego odnośnika w nawiasie np.: (plik .doc).

Wytworzył: Piotr Sawicki 2009-06-08
Zamieścił: Piotr Sawicki 2009-06-08 15:03:44
Ilość wyświetleń: 1533