Deklaracja dostępności
Powiatowy
Urząd Pracy w Janowie Lubelskim zobowiązuje się zapewnić dostępność
swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do
strony internetowej Powiatowego Urzędu w Janowie Lubelskim.
Data publikacji strony internetowej: 2009-03-05. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020.09.11.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia
2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych
poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020.01.14. Deklarację sporządzono na
podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W
przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o
kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Sawicki, admin@pupjanowlubelski.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (15) 87 20 240
lub (15) 87 22 534. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie
informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia
dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za
pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie
niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez
audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób
kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji
za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny
dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny
zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia
wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest
możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego
żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten
nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot
publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania
zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do
informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana
dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po
wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Powiatowy Urząd Pracy znajduje się na ulicy Jana Zamoyskiego 70 w Janowie Lubelskim. Wejście do urzędu znajduje się od strony ulicy Jana Zamoyskiego i od ulicy Partyzantów.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Wejście
do urzędu od strony Jana Zamoyskiego prowadzi na szerokie schody na I i
II piętro. Obok wejścia bocznego znajduje się winda umożliwiająca
dostanie się na piętra urzędu.
Szerokie korytarze oraz wielkość pomieszczeń pozwala na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Na
stopniach schodów znajdują się oznakowane poziome pasy. W budynku są
dwie łazienki dla osób niepełnosprawnych (na pierwszym i drugim
piętrze).
W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed urzędem od strony ulicy Jana Zamoyskiego znajduje się parking z jednym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399).
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W Powiatowym Urzędzie Pracy nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
Umożliwione zostały również inne formy komunikacji z urzędem:
- telefonicznie nr. (15) 872 02 40, (15) 872 25 34
- fax nr. (15) 872 02 40, (15) 872 25 34 wew 21
- elektroniczna skrzynka podawcza epuap
- możliwosć składania fomularzy i wniosków elektronicznych przez portal praca.gov.pl
- list tradycyjny