Na podstawie art. 23 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 20
kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
(Dz.U. Nr 99 póz. 1001) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki i
Pracy z dnia 6 października 2004 r. w sprawie rad zatrudnienia (Dz. U.
Nr 224 póz.2281)
Posiedzenie odbyło się w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie
Lubelskim, ul. Jana Zamoyskiego 70, sala nr 7,1 piętro, Klub Pracy.
Proponowany porządek obrad:
Na wstępie zastępca przewodniczącego - Piotr Góra przywitał członków rady oraz przedstawicieli Powiatowego Urzędu Pracy.
Stwierdził, że jest wymagane quorum do podejmowania prawomocnych decyzji i uchwał.
Następnie przedstawił porządek posiedzenia, który został przez radę jednogłośnie przyjęty.
Ad. 2
Przewodniczący przedstawił protokół z poprzedniej Powiatowej Rady
Zatrudnienia, który w głosowaniu jawnym rada jednogłośnie przyjęła.
Ad. 3
Zastępca przewodnicząceo Powiatowej Rady Zatrudnienia przeczytał
Zarządzenie Starosty Janowskiego dotyczące odwołania dwóch członków
rady tj. Zygmunta Tylusa- pełniącego funkcję przewodniczącego rady i
Zygmunta Wasilewskiego.
Następnie przeszedł do przeczytania aktów powołania nowych członków rady tj. pana Grzegorza Krzysztonia i pana Mirosława Gąski.
Ad.4
Wobec odwołania z członków rady pana Zygmunta Tylusa pełniącego funkcję
zastępcy przewodniczącego, pan przewodniczący zarządził zgłaszanie
kandydatów na nowego przewodniczącego.
Zgłoszono 2 kandydatury :
Następnie radni brawami przyjęli nowego przewodniczącego, który podziękował za zaufanie i poprowadził dalsze obrady.
Ad.6
Informację sygnalną o lokalnym rynku pracy
przedstawił pracownik PUP Tomasz Kaproń.
Materiał merytoryczny stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokółu.
Pan Dyrektor omówił sytuację na rynku pracy w Polsce, województwie
lubelskim i w powiecie janowskim.
Wg stanu na dzień 30 listopada 2006r. w powiecie janowskim było zarejestrowanych 3260 osób, w tym 1561 kobiet.
W miesiącu listopadzie w naszym urzędzie zarejestrowało się 316 osobób,
zaś wyrejestrowało się 277.
Z liczby tej w wyniku podjęcia pracy wyrejestrowano 77 osób, 57 osób
podjęło pracę niesubsydiowaną, 20 osób pracę subsydiowaną , 11 osób
podjęło działalność gospodarczą.
Liczba bezrobotnych zwiększyła się o 39 osób, jednak w miesiącu grudniu
kończą się wszystkie programy i liczba bezrobotnych znacznie zwiększy
się.
Ad.7
Następnie pan Dyrektor Tomasz Kaproń omówił planowane kierunki szkoleń i przekwalifikowań na :
Referuje pan Dyrektor Tomasz Kaproń.
Pan Dyrektor omówił podział środków Funduszu Pracy na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu
( zał. nr 4).
Dokładnie omówił otrzymane środki w ramach algorytmu i środki z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedstawił dokładnie programy i różnice wynikające z założeń
programowych dotyczących grup docelowych kierowanych do uczestnictwa w
ramach poszczegółnych programów.
Pan dyrektor poprosił o pytania dotyczące tych programów oraz rozliczeń z nimi związanych.
Wobec braku pytań pan przewodniczący zarządził głosowanie. Wszyscy radni głosowali za przyjęciem takich rozliczeń.
Ad.9
Planowane formy wsparcia w 2007r. dla beneficjentów przedstawił członkom rady pan dyrektor PUP.
W 2007 roku kontynuowane będą dwa projekty pod nazwą „Mój pierwszy raz” i projekt „Uwierz w siebie.”
W związku z tymi projektami planuje się różne formy pomocy bezrobotnym.
Będą to: dotacje, szkolenia, stypendia, zwroty kosztów dojazdu, dodatki szkoleniowe i inne ( załącznik nr 5,6 ).
Radni jednogłośnie przyjęli planowane formy i życzyli dyrekcji i pracownikom PUP powodzenia w ich realizacji.
Ad.10
Sprawy różne, zapytania, interpelacje, wolne wnioski.
Jeden z członków rady – pan wójt gminy Godziszów złożył wniosek o
przyznanie dla pana dyrektora Tomasza Kapronia specjalnej nagrody za
pracę dotyczącą działalności urzędu ze szczególnym uwzględnieniem
programów realizowanych w 2006r. ze środków EFS.
Radni jednogłosnie poparli projekt wystosowania pisma w tej sprawie do pana Starosty Janowskiego.
Na koniec spotkania pan przewodniczący złożył wszystkim obecnym
życzenia związane z nowym 2007 rokiem, życząc zdrowia, satysfakcji z
pracy oraz spełnienia wszystkich marzeń.
Na tym obrady zakończono.