Liczba gości online: 1
Regulamin Organizacyjny

Uchwała w sprawie uchwalenia aneksu i zmian regulaminu organizacyjnego

drukuj

Uchwała Nr 250/1008/2018

Zarządu Powiatu

W Janowie Lubelskim

z dnia 29 sierpnia 2018 roku

w sprawie uchwalenia aneksu do Regulaminu Organizacyjnego

Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim

Na podstawie art. 33 i art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018r. poz. 995 z późn. zm.) Zarząd Powiatu uchwala, co następuje:

§1

W Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim stanowiącym załącznik do uchwały Nr 19/121/2015 Zarządu Powiatu w Janowie lubelskim z dnia 24 marca 2015r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim i Uchwale Nr 127/559/2016 Zarządu Powiatu z dnia 27 października 2016r. w sprawie uchwalenia Aneksu do Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim wprowadza się następujące zmiany:

1) w §2 po pkt 21 dodaje się pkt 22 w brzmieniu:

,, RODO - należy przez to rozumieć Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodne przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)",

2) w §18 ust. 1 pkt 30 wprowadza się literę f i g w brzmieniu:

"f) RODO oraz innych aktów prawnych z nim związanych;

g) ustawy o ochronie danych osobowych."

3) §22 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:

,,2 Centrum Aktywizacji Zawodowej realizuje również zadania wynikające z:

1) Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w szczególności w zakresie:

a) opracowania i realizacji, zgodnych z powiatową strategią dotyczącą rozwiązywania problemów społecznych, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie:

- rehabilitacji zawodowej i zatrudniania,

- przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,

b) przygotowania dokumentów związanych ze zleceniem zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych fundacjom oraz organizacjom pozarządowym,

c) współpracy z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów,

d) współpracy z Powiatową Społeczną Radę ds. Osób Niepełnosprawnych i Komisjami Rady Powiatu dotyczącej opiniowania uchwały w sprawie określenia wykazu zadań, na które przeznacza się środki PFRON,

e) realizacji zadań służących rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych w ramach programów organizowanych przez PFRON oraz inne instytucje i organizacje, w tym pozarządowe,

f) racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi na podstawie dyspozycji Dyrektora PUP w zakresie wykonywania zadań,

g) prowadzenia sprawozdawczości i statystyki w zakresie wykorzystania środków PFRON;

2) Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie realizowania zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

4) Po nowym pkt 2 w Zadaniach realizowanych w ramach CAZ do zakresu zadań podstawowych wieloosobowego stanowiska ds. Pośrednictwa Pracy:

- pkt 14 otrzymuje brzmienie:

,,14) wydawanie informacji dla podmiotu powierzającemu wykonanie pracy cudzoziemcowi o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych pracodawcy w oparciu o rejestry bezrobotnych i poszukujących pracy lub o negatywnym wyniku rekrutacji organizowanej dla pracodawcy, sporządzonej z uwzględnieniem pierwszeństwa dostępu do rynku pracy dla obywateli polskich oraz cudzoziemców, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,

a) prowadzenie postępowań w zakresie wydania zezwolenia na pracę sezonową zgodnie z art. 88n ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,

b) rejestracja oświadczeń o powierzeniu wykonania pracy cudzoziemcowi, podlegającym wpisaniu do ewidencji oświadczeń zgodnie z art. 88z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;"

- pkt 15 otrzymuje brzmienie:

,,15) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi polegającej w szczególności na:

a) opiniowaniu wniosków o udzielenie pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego i innych osób uprawnionych skierowanych przez PUP,

b) kierowaniu osób, o których mowa w lit. a na utworzone stanowiska pracy,"

5) w §22 ust. 2 rozdziału IV dotyczącego zakresu zadań podstawowych Wieloosobowego stanowiska ds. Programów i Instrumentów Rynku Pracy w Wieloosobowym stanowisku do spraw programów:

- skreśla się pkt 10,

natomiast w Wieloosobowym stanowisku do spraw instrumentów rynku pracy:

- po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

,, 6a) przyznawanie spółdzielni socjalnej jednorazowo środków na utworzenie stanowiska pracy dla osób uprawionych":

- pkt 8 otrzymuje brzmienie:

,,8) przyznawanie bezrobotnym i innych osobom uprawnionym jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej lub na założenie spółdzielni socjalnej bądź przystąpienie do niej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem tej działalności",

- po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:

,, 8a) przyznawanie spółdzielni socjalnej środków na finansowanie kosztów wynagradzania, dla zatrudnionego skierowanego bezrobotnego lub innej uprawnionej osoby",

6) w §22 ust. 2 rozdział IV Wieloosobowe stanowisko ds. Programów i Instrumentów Rynku Pracy w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych

- pkt 12 otrzymuje następujące brzmienie:

,,12) przyznanie osobie niepełnosprawnej środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej, albo na podjęcie działalności w formie spółdzielni socjalnej"

- po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:

,,15a) przyznanie spółdzielni socjalnej:

a) jednorazowo środków na utworzenie stanowiska pracy dla skierowanej przez Powiatowy Urząd Pracy osoby niepełnosprawnej

b) środków na finansowanie kosztów wynagradzania, dla zatrudnionej skierowanej przez Powiatowy Urząd Pracy osoby niepełnosprawnej

- po pkt 18 dodaje się pkt 19 w brzmieniu:

,,19) realizacji zadań wynikających z rządowego programu "Za życiem",

7) w §23 pkt 9 otrzymuję następujące brzmienie:

,,9) współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowymi polegająca w szczególności na wydawaniu zaświadczeń potwierdzających posiadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy opiekuna osoby niepełnosprawnej przez osoby ubiegające się o pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej".

8) w §24 po stanowisku do spraw prawnych 13 dodaje się 14 stanowisko do spraw ochrony danych osobowych.

"14. Do zakresu zadań podstawowych Samodzielnego stanowiska pracy ds. ochrony danych osobowych - inspektora ochrony danych należy w szczególności:

1) informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,

2) monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityki administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podziału obowiązków, działania zwiększającego świadomość, szkolenie personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty,

3) udzielenie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO,

4) współpraca z organem nadzorczym,

5) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosowanych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,

6) pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO."

9) w §28 po pkt 5 dodaje się pkt 6 w brzmieniu

,,6) Wieloosobowe stanowisko do spraw kadr i kontroli wewnętrznej, zamówień publicznych, BHP, obsługi prawnej, ochrony danych osobowych i informacji niejawnych - IO"

10) w §35 dodaje się pkt 3 o następującym brzmieniu:

,,3) przestrzeganie RODO, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych."

§2

Wykonywanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Zarządu Powiatu
Grzegorz Pyrzyna

Wytworzyła: Grażyna Czuryszkiewicz 2018-09-05
Zamieścił: Piotr Sawicki 2018-09-05 10:45:12
Ilość wyświetleń: 817
BIP Powiatowy Urząd Pracy w Janowie Lubelskim tel./fax 015 872-02-40, 015 872-25-34